Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Τα πουλιά κελαηδούν με… γραμματική και συντακτικό


Απ’ ό,τι φαίνεται, δεν καθορίζεται μόνο η ανθρώπινη γλώσσα από γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες. Ακόμα και τα πουλιά, έστω κι αν δεν έχουν ουσιαστικά ή ρήματα, χρησιμοποιούν «κανόνες»γραμματικής και συντακτικού όταν τιτιβίζουν, σύμφωνα με μια νέα πρωτοποριακή ιαπωνική επιστημονική έρευνα που έγινε σε σπίνους.
(Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Κεντάρο Άμπε του Τμήματος Μοριακής και Συστημικής Βιολογίας του πανεπιστημίου του Κιότο, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό νευροεπιστήμης Nature Neuroscience, σύμφωνα με το New Scientist, μελέτησαν τους σπίνους της Βεγγάζης και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έχουν δικές τους μορφές συντακτικών κανόνων. «Τα ωδικά πουλιά έχουν μια αυθόρμητη ικανότητα να επεξεργάζονται συντακτικές δομές στα τραγούδια τους», σύμφωνα με τον Άμπε.
Παρόλο που πολλά ζώα, όπως οι σκύλοι, οι παπαγάλοι και οι πίθηκοι, έχει διαπιστωθεί ότι μπορούν να ερμηνεύουν και να κατασκευάζουν φράσεις, καθώς επίσης και να αναγνωρίζουν ανθρώπινες λέξεις που αντιστοιχούν σε διάφορα αντικείμενα, οι σπίνοι, σύμφωνα με τις έως τώρα γνώσεις μας, φαίνεται πως έχουν επιπλέον μια μορφή γραμματικής στο τραγούδι τους. Το μόνο άλλο ζώο για το οποίο οι επιστήμονες έχουν ισχυριστεί κάτι ανάλογο, είναι η φάλαινα.
Οι ερευνητές έκαναν στο εργαστήριο πειράματα για να διαπιστώσουν σε ποιο βαθμό οι σπίνοι είναι σε θέση να αντιληφθούν και να αντιδράσουν, όταν ακούνε τραγούδια άλλων σπίνων που είναι «ασύντακτα» και χωρίς γραμματική. Οι επιστήμονες σκοπίμως έκαναν «ρεμίξ» τραγουδιών σπίνων, ώστε να δημιουργήσουν αυτά τα «μπερδεμένα» και μη οικεία στους σπίνους χαρακτηριστικά.
Μετά από αλλεπάλληλα παιξίματα από τα μεγάφωνα τροποποιημένων τραγουδιών σπίνων (οι τροποποιήσεις είχαν ποικιλία και οι αλλαγές αφορούσαν διαφορές «συλλαβές»), διαπιστώθηκε ότι όλοι σχεδόν οι σπίνοι αντιδρούσαν μόνο σε συγκεκριμένα «ρεμίξ» και όχι σε άλλα. «Αυτό δείχνει ότι υπάρχει ένας συγκεκριμένος κανόνας στη διαδοχή των συλλαβών στα τραγούδια τους, κοινός για όλα τα πουλιά», δήλωσε ο Άμπε.
Σε επόμενα πειράματα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυτοί οι «κανόνες» δεν είναι έμφυτοι, αλλά τα πουλιά έπρεπε να τους μάθουν. Τα πουλιά που είχαν απομονωθεί από τα υπόλοιπα, δεν αντιδρούσαν στα τραγούδια με τους συγκεκριμένους κανόνες και το έκαναν μόνο όταν είχαν βγει από την απομόνωση και είχαν πια ζήσει για δύο εβδομάδες μαζί με τα άλλα.
Τέλος, οι ερευνητές εντόπισαν μια περιοχή στον εγκέφαλο των πουλιών που φαίνεται να είναι αντίστοιχη της «περιοχής του Μπροκά» στους ανθρώπους, η οποία ενεργοποιείται όταν ακούμε προτάσεις χωρίς γραμματική και σύνταξη. Η διαπίστωση αυτή μπορεί να ρίξει νέο φως στην καταγωγή της ανθρώπινης γραμματικής, η οποία είναι πιθανό να έχει βαθιές εξελικτικές ρίζες, που χάνονται στο ζωικό βασίλειο.
Πηγή: από το site του Νίκου Δημητρίου

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Γραμματική και συντακτικό για Δ’ Δημοτικού-ενότητα 1

Σας παρουσιάζω ένα βοήθημα για τη γραμματική και συντακτικό της Δ’ Δημοτικού. Το βοήθημα αναφέρεται στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα της Δ’ Δημοτικού ανά ενότητα του σχολικού βιβλίου.
Προς το παρόν αναρτάται το μέρος που αφορά την πρώτη ενότητα.
Αν κάποιος από τους γονείς ενδιαφέρεται και για τις απαντήσεις των ασκήσεων ας επικοινωνήσει μαζί μου στο  e-mail: panosgn@yahoo.com

Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μεταφέρεστε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης.
Εκεί μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο αλλά και να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας.
Για να διαβάσετε το βιβλίο στην οθόνη του υπολογιστή σας κάντε κλικ πάνω στην εικόνα που ακολουθεί ή πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Διαβάστε το βιβλίο.

Για να κατεβάσετε το βιβλίο στον υπολογιστή σας πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κατέβασμα του βιβλίου στον υπολογιστή μου.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί εκεί που ζητάει:
Email or Profile name δώστε: xrhsths123
και εκεί που ζητάει: Password δώστε: pass123
Κατόπιν κάντε κλικ στο κουμπί: Log in
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάντε κλικ στο κουμπί: Download
Καλή ανάγνωση.

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Παρουσιάστηκε ο δεκάλογος για την ελευθερία έκφρασης στο Διαδίκτυο




Στόχος η ανεμπόδιστη πρόσβαση στην πληροφόρηση

Τον «δεκάλογο» των αρχών που πρέπει να υιοθετήσουν οι ευρωπαϊκές χώρες, για να μην παραβιάζεται η ελευθερία της έκφρασης στο Ιντερνετ, έδωσε στην δημοσιότητα η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, υποστηρίζοντας ότι το Διαδίκτυο θα πρέπει, παγκοσμίως, να διατηρηθεί σταθερό και ανοικτό, ως μέσο διαφύλαξης της ελευθερίας της έκφρασης και της ανεμπόδιστης πρόσβασης στην πληροφόρηση.


Οι δέκα αρχές που σχετίζονται με το Διαδίκτυο και που, κατά την Επιτροπή, πρέπει να γίνουν αποδεκτές από τα 47 κράτη-μέλη του ΣτΕ, αναφέρονται στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου, στην αποδοχή της πολυμερούς διακυβέρνησης του Ιντερνετ και της οικουμενικότητας του, στην ενίσχυση των χρηστών του διαδικτύου, στην αποκεντρωμένη διαχείριση και τη διαλειτουργικότητα καθώς και στην αποδοχή της πολιτιστικής και γλωσσικής πολυμορφίας του κυβερνοχώρου.
Η Επιτροπή υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι η οποιαδήποτε ρυθμιστική παρέμβαση στο χώρο του Διαδικτύου, από τα κράτη μέλη ή παγκοσμίως, θα πρέπει να αποτελεί μέτρο έσχατης ανάγκης.Να δοθεί προτεραιότητα στην αυτορύθμιση και στην υιοθέτηση των νέων εθελοντικών δημοσιογραφικών προτύπων, σημειώνει χαρακτηριστικά η Επιτροπή Υπουργών του ΣτΕ.
Κατά την Επιτροπή, η εφαρμογή σχεδίων έκτακτης ανάγκης, για την αντιμετώπιση σοβαρών διασυνοριακών θεμάτων μέσω Διαδικτύου, θα πρέπει να γίνεται μόνον με την συνεργασία των εθνικών κυβερνήσεων και των ενδιαφερόμενων φορέων διαχείρισης του Ιντερνετ και πάντα υπό το πρίσμα της μη παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Πρέπει να υιοθετηθεί ένας καινούργιος παγκόσμιος ορισμός των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ο οποίος θα περιλαμβάνει το Διαδίκτυο, τα κοινωνικά δίκτυα και τα online παιχνίδια, τονίζει η Επιτροπή.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης θα παρουσιάσει όλα τα σχετικά έγγραφα, για συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους στην λειτουργία και διαχείριση του Διαδικτύου φορείς, στο Διεθνές Φόρουμ Φόρουμ για τη Διακυβέρνηση του Διαδικτύου, που θα πραγματοποιηθεί στο Ναϊρόμπι, από τις 27 εως τις 30Σεπτεμβρίου.


Πηγή:  Newsbeast.gr

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Το κυνηγητό! Χάχανα Χ Λάχανα. Η προπαίδεια του 3.

Για τους μικρούς φίλους του blog που προσπαθούν να μάθουν την προπαίδεια, να η προπαίδεια σε τραγούδια.
Από το καινούριο cd του κ. Τάσου Ιωαννίδη με στίχους της κα. Παυλίνα Παμπούδη.
Τραγουδούν Τάσος Ιωαννίδης, Χορωδία Δημοτικών Σχολείων Αρσακείου Εκάλης.
Συμμετέχουν Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία !

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

Ιστορίες χωρίς τέλος - Το μυστήριο της Ανομβρίδας


Η κατασπατάληση του νερού θα οδηγήσει ποτέ τους ανθρώπους να πίνουν τα δάκρυά τους για να ξεδιψάσουν όπως στο παραμύθι;
Μια ιστορία για οικολογική ευαισθητοποίηση.

Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για να τη δείτε.



Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Κώστας Βάρναλης (1883 - 1974) - Η Μπαλάντα του κυρ-Mέντιου


Γεννήθηκε στον Πύργο (Μπουργκάς) της Βουλγαρίας το 1883, όπου βίωσε το κλίμα του ελληνοτουρκικού πολέμου του 1897. Το επίθετό του, αν όχι καλλιτεχνικό δηλώνει καταγωγή από τη Βάρνα όπου έμεναν πολλοί Έλληνες. (Το επίθετο του πατέρα του ήταν Μπουμπούς.) Το 1898 τέλειωσε το Ελληνικό Σχολείο και συνέχισε την εκπαίδευσή του στα Ζαρίφεια διδασκαλεία της Φιλιππούπολης και έπειτα με την υποστήριξη του Μητροπολίτη Αγχιάλου ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει Φιλολογία όπου και πήρε μέρος στη διαμάχη για το Γλωσσικό Ζήτημα ως υποστηρικτής των δημοτικιστών. Το 1907 συμμετείχε στην ίδρυση του
ποιητικού περιοδικού Ηγησώ, το οποίο κυκλοφόρησε δέκα τεύχη. Το 1908 πήρε το πτυχίο του από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και άρχισε να εργάζεται στην εκπαίδευση στην αρχή στο ελληνικό διδασκαλείο του Πύργου (Μπουργκάς) σε ηλικία δεκαοχτώ ετών και στη συνέχεια στην Ελλάδα (στην Αμαλιάδα) και μεταξύ άλλων στην Ανωτάτη Παιδαγωγική Ακαδημία Αθηνών. Διετέλεσε για πολλά χρόνια καθηγητής μέσης εκπαίδευσης ενώ εργάστηκε για βιοποριστικούς λόγους και ως δημοσιογράφος. Από το 1910 άρχισε να ασχολείται με τη λογοτεχνική μετάφραση και ως το 1916 ολοκλήρωσε τους Ηρακλείδες του Ευριπίδη, τον Αίαντα του Σοφοκλή, τα Απομνημονεύματα του Ξενοφώντα και τον Πειρασμό του Αγίου Αντωνίου του Φλωμπέρ. Μετά το δεύτερο Βαλκανικό Πόλεμο, στον οποίο πήρε μέρος, φοίτησε στο Διδασκαλείο Μέσης Εκπαίδευσης του Γληνού.

Το 1919 πήγε στο Παρίσι με υποτροφία και παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας, φιλολογίας, κοινωνιολογίας και αισθητικής. Τότε προσχώρησε στον μαρξισμό και τον διαλεκτικό υλισμό και αναθεώρησε τις προηγούμενες απόψεις του για την ποίηση, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Καρπός αυτής της στροφής στάθηκε το ποίημα Προσκυνητής. Το καλοκαίρι του 1921 έγραψε στην Αίγινα Το Φως που καίει, που εξέδωσε ένα χρόνο αργότερα στην Αλεξάνδρεια με το ψευδώνυμο Δήμος Τανάλιας. Το 1922 δημοσίευσε επίσης τους Μοιραίους στο περιοδικό Νεολαία και τη Λευτεριά στο περιοδικό Μούσα. Το 1924 δίδαξε νεοελληνική λογοτεχνία στην Παιδαγωγική Ακαδημία υπό τη διεύθυνση του Γληνού. Το 1926 παύτηκε από τη θέση του ως καθηγητή της Παιδαγωγικής Ακαδημίας, με αφορμή ένα δημοσίευμα της Εστίας που δημοσίευσε ένα απόσπασμα από Το φως που καίει. Ο Βάρναλης στράφηκε στη δημοσιογραφία και έφυγε για τη Γαλλία ως ανταποκριτής της Προόδου. Το 1927 τύπωσε τους Σκλάβους Πολιορκημένους. Το 1929 παντρεύτηκε την ποιήτρια Δώρα Μοάτσου. Το 1932 εξέδωσε την Αληθινή απολογία του Σωκράτη. Το 1935 πήρε μέρος ως αντιπρόσωπος των Ελλήνων συγγραφέων στο Συνέδριο Σοβιετικών Συγγραφέων στη Μόσχα και μετά εξορίστηκε στη Μυτιλήνη και τον Άγιο Ευστράτιο. Tο 1956 τιμήθηκε από την Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών και το 1959 τιμήθηκε με το βραβείο Λένιν. Είχαν προηγηθεί μεταξύ άλλων εκδόσεις των έργων του Ζωντανοί άνθρωποι, Το Ημερολόγιο της Πηνελόπης, Ποιητικά, Διχτάτορες, Αισθητικά- Κριτικά (δύο τόμοι). Το 1965 εκδόθηκε η τελευταία ποιητική συλλογή του με τίτλο Ελεύθερος κόσμος και το 1972 το θεατρικό έργο Άτταλος ο Γ΄. Υπήρξε συνεργάτης σε πολλά περιοδικά και εγκυκλοπαίδειες μεταξύ των οποίων και στη Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια. Πέθανε στις 16 Δεκεμβρίου 1974.



Η Μπαλάντα του κυρ-Mέντιου

Δε λυγάνε τα ξεράδια
και πονάνε τα ρημάδια!
Kούτσα μια και κούτσα δυο,
της ζωής το ρημαδιό.

Mεροδούλι, ξενοδούλι!
Δέρναν ούλοι: αφέντες, δούλοι·
ούλοι: δούλοι, αφεντικό
και μ' αφήναν νηστικό.

Tα παιδιά, τα καλοπαίδια,
παραβγαίνανε στην παίδεια,
με κοτρώνια στα ψαχνά,
φούχτες μύγα στ' αχαμνά!

Aνωχώρι, Kατωχώρι,
ανηφόρι, κατηφόρι
και με κάμα και βροχή,
ώσπου μού βγαινε η ψυχή.

Eίκοσι χρονώ γομάρι
σήκωσα όλο το νταμάρι
κ' έχτισα, στην εμπασιά
του χωριού, την εκκλησιά.

Kαι ζεβγάρι με το βόδι
(άλλο μπόι κι άλλο πόδι)
όργωνα στα ρέματα
τ' αφεντός τα στρέμματα.

Kαι στον πόλεμ' "όλα για όλα"
κουβαλούσα πολυβόλα
να σκοτώνονται οι λαοί
για τ' αφέντη το φαΐ.

Kαι γι' αφτόνε τον ερίφη
εκουβάλησα τη νύφη
και την προίκα της βουνό,
την τιμή της ουρανό!

Aλλ' εμένα σε μια σφήνα
μ' έδεναν το Mάη το μήνα
στο χωράφι το γυμνό
να γκαρίζω, να θρηνώ.

Kι ο παπάς με την κοιλιά του
μ' έπαιρνε για τη δουλειά του
και μου μίλαε κουνιστός:
― Σε καβάλησε ο Xριστός!

Δούλεβε για να στουμπώσει
όλ' η Xώρα κ' οι Kαμπόσοι.
Mη ρωτάς το πώς και τί,
να ζητάς την αρετή!

― Δε βαστάω! Θα πέσω κάπου!
― Nτράπου! Tις προγόνοι ντράπου!
― Aντραλίζομαι!... Πεινώ!...
― Σουτ! Θα φας στον ουρανό!

K' έλεα: όταν μιαν ημέρα
παρασφίξουνε τα γέρα,
θα ξεκουραστώ κ' εγώ,
του θεού τ' αβασταγό!

Όχι ξύλο! Φόρτωμα όχι!
Θα μου δώσουνε μια κόχη,
λίγο πιόμα και σανό,
σύνταξη τόσω χρονώ!

Kι όταν ένα καλό βράδι
θα τελειώσει μου το λάδι
κι αμολήσω την πνοή
(ένα πουφ! είν' η ζωή),

η ψυχή μου θενά δράμει
στη ζεστή αγκαλιά τ' Aβράμη,
τ' άσπρα, τ' αχερένια του
να φιλάει τα γένια του!...

Γέρασα κι ως δε φελούσα
κι αχαΐρευτος κυλούσα,
με πετάξανε μακριά
να με φάνε τα θεριά.

Kωλοσούρθηκα και βρίσκω
στη σπηλιά τον Άη Φραγκίσκο:
-"Xαίρε φως αληθινόν
και προστάτη των κτηνών!

Σώσε το γέρο κυρ Mέντη
απ' την αδικιά τ' αφέντη
συ που δίδαξες αρνί
τον κυρ λύκο να γενεί!

Tο σκληρόν αφέντη κάνε
από λύκο άνθρωπο κάνε!..."
Mα με την κουβέντ' αφτή
πόρτα μού κλεισε κι αφτί.

Tότενες το μάβρο φίδι
το διπλό του το γλωσσίδι
πίσου από την αστοιβιά
βγάζει και κουνάει με βια:

― "Φως ζητάνε τα χαϊβάνια
κ' οι ραγιάδες απ' τα ουράνια,
μα θεοί κι οξαποδώ
κει δεν είναι παρά δω.

Aν το δίκιο θες, καλέ μου,
με το δίκιο του πολέμου
θα το βρείς. Oπού ποθεί
λεφτεριά, παίρνει σπαθί.

Mη χτυπάς τον αδερφό σου -
τον αφέντη τον κουφό σου!
Kαι στον ίδρο το δικό
γίνε συ τ' αφεντικό.

Xάιντε θύμα, χάιντε ψώνιο,
χάιντε Σύμβολον αιώνιο!
Aν ξυπνήσεις, μονομιάς
θά ρτει ανάποδα ο ντουνιάς.

Kοίτα! Oι άλλοι έχουν κινήσει
κ' έχ' η πλάση κοκκινήσει
κι άλλος ήλιος έχει βγει
σ' άλλη θάλασσ', άλλη γη".




Πηγή: http://www.ellinikoarxeio.com

Κλασσικά εικονογραφημένα - Όλιβερ Τουίστ

Τα Κλασσικά Εικονογραφημένα είναι σειρά κόμικς, που διασκευάζουν γνωστά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η σειρά κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 1951 από τις εκδόσεις Πεχλιβανίδη, βασισμένη στην αντίστοιχη αμερικάνικη, και από τότε γνωρίζει συνεχείς ανατυπώσεις. Χαρακτηριστικό της ελληνικής έκδοσης ήταν η προσαρμογή θεμάτων ελληνικού ενδιαφέροντος, για την απόδοση των οποίων δούλεψαν γνωστοί Έλληνες εικαστικοί και λογοτέχνες. Τα Κλασσικά Εικονογραφημένα αποτέλεσαν μέρος της πολιτιστικής ζωής της χώρας για περίπου δυο δεκαετίες, και σύντροφο της παιδικής και νεανικής ηλικίας χιλιάδων Ελλήνων. Σήμερα οι πρώτες εκδόσεις αποτελούν συλλεκτικά αντικείμενα.

Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μεταφέρεστε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης.
Εκεί μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο και να αφήσετε το σχόλιό σας.
Για οποιαδήποτε απορία στείλτε e-mail στο panosgn@yahoo.com
Για να διαβάσετε το βιβλίο στην οθόνη του υπολογιστή σας κάντε κλικ πάνω στην εικόνα που ακολουθεί ή πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Διαβάστε το βιβλίο.

Για να κατεβάσετε το βιβλίο στον υπολογιστή σας πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κατέβασμα του βιβλίου στον υπολογιστή μου.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί εκεί που ζητάει:
Email or Profile name δώστε: xrhsths123
και εκεί που ζητάει: Password δώστε: pass123
Κατόπιν κάντε κλικ στο κουμπί: Log in
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάντε κλικ στο κουμπί: Download
Καλή ανάγνωση.


Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Τα ποντίκια στο ψυγείο! Χάχανα Χ Λάχανα. Η προπαίδεια του 2.

Για τους μικρούς φίλους του blog που προσπαθούν να μάθουν την προπαίδεια, να η προπαίδεια σε τραγούδια.
Από το καινούριο cd του κ. Τάσου Ιωαννίδη με στίχους της κα. Παυλίνα Παμπούδη.
Τραγουδούν Τάσος Ιωαννίδης, Χορωδία Δημοτικών Σχολείων Αρσακείου Εκάλης.
Συμμετέχουν Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία !

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Ένα γράμμα μια ιστορία - Γράμμα Κ: Τρεις κοκκαλιάρες καραμέλες


Μια πρωτότυπη σειρά κινουμένων σχεδίων που στοχεύει στη μάθηση μέσα από την ψυχαγωγία. Η γνωριμία του παιδιού με τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας γίνεται μέσα από 24 έμμετρες χιουμοριστικές, σουρεαλιστικές ιστορίες, οι οποίες συνδυάζουν την παιδαγωγική με την παραμυθική και την τηλεοπτική γλώσσα. Το κάθε επεισόδιο λειτουργεί σε ένα πλαίσιο διαθεματικής και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης στηρίζοντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα με μία καινοτόμο, πρωτότυπη και ελκυστική διάσταση.
Κάντε κλικ επάνω στην εικόνα για να δείτε την ιστορία.



Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Το Ι.Ο.ΑΣ. δίνει πρακτικές συμβουλές κυρίως προς τους γονείς, αλλά και στους μαθητές.


Τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής, για την προστασία των μαθητών, παραθέτει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ) Πάνος Μυλωνάς, με την ευκαιρία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, θέλοντας να ευαισθητοποιήσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με στόχο την πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο, το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι εξαιρετικά σοβαρό, ιδιαίτερα για παιδιά μικρότερων ηλικιών, καθώς με βάση στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα παιδιά είναι οι κατ' εξοχήν ευάλωτοι χρήστες του δρόμου, καθόσον τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών.

Το Ι.Ο.ΑΣ. δίνει πρακτικές συμβουλές κυρίως προς τους γονείς, αλλά και στους μαθητές, επισημαίνοντας τα εξής :

- Οι γονείς αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά τους. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αποτελέσουν σωστό πρότυπο συμπεριφοράς στο δρόμο ως πεζοί και ως οδηγοί.

- Τα παιδιά ηλικίας έως 8 ετών όταν διασχίζουν το δρόμο, θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από κάποιον ενήλικα, ο οποίος θα τα κρατάει σφιχτά από το χέρι.

- Φορέστε στα παιδιά σας ανοιχτόχρωμα ρούχα. Προτιμάτε σχολικές τσάντες και αθλητικά παπούτσια με ανακλαστικά στοιχεία.

- Επιλέξτε μία ασφαλή διαδρομή από και προς το σχολείο, και κρατάτε το παιδί σας από το χέρι και πάντα από την εσωτερική πλευρά του πεζοδρομίου.

- Μην επιτρέπετε στο παιδί σας να διασχίζει το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα οχήματα. Είναι επικίνδυνο καθώς οι οδηγοί δε μπορούν να το διακρίνουν.

- Δείξτε οι ίδιοι στο παιδί σας πώς να διασχίζει το δρόμο ως ακολούθως: Βρείτε ένα ασφαλές σημείο. Σταματήστε πριν από την άκρη του πεζοδρομίου και κοιτάξτε με προσοχή δεξιά και αριστερά. Περιμένετε να απομακρυνθούν τα τυχόν διερχόμενα οχήματα και διασχίστε προσεχτικά το δρόμο χωρίς να τρέχετε.

- Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας ακολουθεί τους παραπάνω κανόνες. Έπειτα από κάποιο διάστημα μπορείτε να ζητήσετε από το ίδιο να σας περάσει απέναντι.

- Στο αυτοκίνητο τα παιδιά θα πρέπει πάντα να είναι δεμένα στο ειδικό καθισματάκι.

- Η αποβίβαση και η επιβίβαση του παιδιού από το όχημα πρέπει να γίνεται από την πλευρά του πεζοδρομίου, όσο πιο κοντά στην είσοδο του σχολείου.

- Σεβαστείτε και διευκολύνετε το έργο του Σχολικού Τροχονόμου.

- Αποτελέστε οι ίδιοι σωστό πρότυπο συμπεριφοράς για το παιδί σας φορώντας τη ζώνη σας, επιδεικνύοντας ευγένεια κατά την οδήγηση και σεβόμενοι τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.

- Σε περίπτωση που το παιδί σας χρησιμοποιεί λεωφορείο, θα πρέπει να του επισημάνετε ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό κατά την επιβίβαση και την αποβίβασή του απ' αυτό.

Αναφορικά με τα σχολεία πέρα από τις εξαγγελίες της πολιτείας, το ινστιτούτο επισημαίνει προς τους Συλλόγους Γονέων και τις τοπικές Αρχές να εντοπίζουν τα προβλήματα γύρω από τα σχολεία, ώστε να προωθούν την επίλυσή τους σε συνεργασία με τους ειδικούς και τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Σχολική Γραμματική [νέα έκδοση ανάρτησης]

Με μεγάλη χαρά παρουσιάζουμε ολοκληρωμένη τη Σχολική Γραμματική για την Ε' και ΣΤ' τάξη. Μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε και σε μικρότερες τάξεις. Είναι από τα καλύτερα βιβλία γραμματικής που κυκλοφορούν.

Είναι κα-τα-πλη-κτι-κή.

Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μεταφέρεστε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης. Εκεί μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο και να αφήσετε το σχόλιό σας.
Μπορείτε επίσης να κατεβάσετε το βιβλίο στον υπολογιστή σας.
Για οποιαδήποτε απορία, παρατηρήσεις κτλ στείλτε e-mail στο panosgn@yahoo.com
Για να διαβάσετε το βιβλίο στην οθόνη του υπολογιστή σας κάντε κλικ πάνω στην εικόνα που ακολουθεί ή πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Διαβάστε το βιβλίο.

Για να κατεβάσετε το βιβλίο στον υπολογιστή σας πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κατέβασμα του βιβλίου στον υπολογιστή μου.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί εκεί που ζητάει:
Email or Profile name δώστε: xrhsths123
και εκεί που ζητάει: Password δώστε: pass123
Κατόπιν κάντε κλικ στο κουμπί: Log in
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάντε κλικ στο κουμπί: Download
Καλή ανάγνωση.


Γραμματική και συντακτικό για Γ’ Δημοτικού [νέα έκδοση]


Σας παρουσιάζω μία εργασία της Παρασκευής Αντωνίου που αναφέρεται στα γραμματικά φαινόμενα της Γ’ Δημοτικού ανά ενότητα του σχολικού βιβλίου.

 Παρακολουθεί τη γραμματική και το συντακτικό της Γ’ Δημοτικού ανά ενότητα.

Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μεταφέρεστε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης.
Εκεί μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο αλλά και να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας.

Για οποιαδήποτε απορία στείλτε e-mail στο panosgn@yahoo.com
Για να διαβάσετε το βιβλίο στην οθόνη του υπολογιστή σας κάντε κλικ πάνω στην εικόνα που ακολουθεί ή πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Διαβάστε το βιβλίο.

Για να κατεβάσετε το βιβλίο στον υπολογιστή σας πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κατέβασμα του βιβλίου στον υπολογιστή μου.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί εκεί που ζητάει:
Email or Profile name δώστε: xrhsths123
και εκεί που ζητάει: Password δώστε: pass123
Κατόπιν κάντε κλικ στο κουμπί: Log in
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάντε κλικ στο κουμπί: Download
Καλή ανάγνωση.

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Κλασσικά εικονογραφημένα - Ρομπέν των Δασών

Τα Κλασσικά Εικονογραφημένα είναι σειρά κόμικς, που διασκευάζουν γνωστά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η σειρά κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 1951 από τις εκδόσεις Πεχλιβανίδη, βασισμένη στην αντίστοιχη αμερικάνικη, και από τότε γνωρίζει συνεχείς ανατυπώσεις. Χαρακτηριστικό της ελληνικής έκδοσης ήταν η προσαρμογή θεμάτων ελληνικού ενδιαφέροντος, για την απόδοση των οποίων δούλεψαν γνωστοί Έλληνες εικαστικοί και λογοτέχνες. Τα Κλασσικά Εικονογραφημένα αποτέλεσαν μέρος της πολιτιστικής ζωής της χώρας για περίπου δυο δεκαετίες, και σύντροφο της παιδικής και νεανικής ηλικίας χιλιάδων Ελλήνων. Σήμερα οι πρώτες εκδόσεις αποτελούν συλλεκτικά αντικείμενα.

Κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα μεταφέρεστε στις λεπτομέρειες της ανάρτησης.
Εκεί μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο και να αφήσετε το σχόλιό σας.
Για οποιαδήποτε απορία στείλτε e-mail στο panosgn@yahoo.com

Για να διαβάσετε το βιβλίο στην οθόνη του υπολογιστή σας κάντε κλικ πάνω στην εικόνα που ακολουθεί ή πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Διαβάστε το βιβλίο.

Για να κατεβάσετε το βιβλίο στον υπολογιστή σας πατήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κατέβασμα του βιβλίου στον υπολογιστή μου.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί εκεί που ζητάει:
Email or Profile name δώστε: xrhsths123
και εκεί που ζητάει: Password δώστε: pass123
Κατόπιν κάντε κλικ στο κουμπί: Log in
Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάντε κλικ στο κουμπί: Download
Καλή ανάγνωση.

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Μαμά πες μου αλήθεια.....είμαστε φτωχοί;


Κάθε πρόλογος για την οικονομική κρίση είναι περιττός. Ο λόγος για το πώς την διαχειριζόμαστε σε σχέση με τα παιδιά μας. Τα περισσότερα παιδιά , είτε πρόκειται για ‘πρωτάκια’ είτε για εφήβους, έχουν αντιληφθεί αλλαγές στην καθημερινή τους ζωή... οι γονείς φέρνουν πιο έντονες αντιρρήσεις στις αγορές, τα ιδιαίτερα μαθήματα κόβονται, τα πάρτυ αποφεύγονται, αλλάζουν σχολείο, μπορεί και γειτονιά...


Η ενστικτώδης αντίδραση των περισσότερων γονέων είναι να παραστήσουμε πως δεν συμβαίνει τίποτα. Κι ας έχουν παρακολουθήσει τα παιδιά μας τις απελπισμένες μας συζητήσεις. Κι ας μας ‘βγαίνει’ η αγωνία μας σε νεύρα και εκρήξεις. Κι ας αυξάνονται τα ποσοστά γονεϊκής κατάθλιψης.

Οι περισσότεροι έχουμε μεγαλώσει πιστεύοντας ότι προστατεύουμε τα παιδιά μας αφήνοντάς τα έξω από τα δυσάρεστα της ζωής. Δεν μιλάμε για τις αρρώστιες μας, δεν τα παίρνουμε σε κηδείες, δεν μιλάμε για το διαζύγιο, μοιάζουμε να αποκηρύσσουμε τα αρνητικά συναισθήματα. Τα προστατεύουμε έτσι ή τελικά φτιάχνουμε ανθρώπους άοπλους μπροστά στις δυσκολίες, ανθρώπους που πανικοβάλλονται υπό πίεση και καταφεύγουν στα πάσης φύσεως αγχολυτικά (ουσίες, φάρμακα, αλλά και ποτό, τσιγάρο, φαγητό) για να ξορκίσουν τα αρνητικά συναισθήματα;
Ας έχουμε υπ’ όψη μας ότι μέσα στην οικογένεια οι μεταξύ μας σχέσεις είναι ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για την εξέλιξη των παιδιών μας. Και το κλειδί για γόνιμες και εγκάρδιες σχέσεις είναι η καλή επικοινωνία. Καλή και ειλικρινής όμως δεν σημαίνει αστόχαστη. Ας δούμε κάποιες ιδέες πάνω στο θέμα :

- Μην υποτιμάτε αλλά και μήν υπερτιμάτε τις ικανότητες των παιδιών. Ένας έφηβος είναι σε θέση να κατανοήσει ένα πρόβλημα σφαιρικά και αφηρημένα, ενώ ένα παιδί δημοτικού ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα και χειροπιαστά παραδειγματάκια.
- Μοιραστείτε τα συναισθήματά σας και ρωτείστε τα για τα δικά τους. Μην τα ακυρώνετε αλλά και μην τα τραγικοποιείτε!
- Για να ‘μπουν στο νόημα’ ένας καλός τρόπος είναι να παραστήσετε ότι αυτά είναι οι ‘αρχηγοί’ στην οικογένεια και πρέπει να διαχειριστούν χρήματα και δραστηριότητες. Θα διαπιστώσετε πως συχνά τα παιδιά είναι πιο αυστηρά από τους μεγάλους!
- Επιστρατεύστε το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό σας και διδάξτε στα παιδιά την αισιοδοξία και την ευελιξία. Είναι σπουδαίο εφόδιο να ξέρει κανείς να βλέπει τις προκλήσεις ως ευκαιρίες και όχι ως τραγωδίες!
- Φανείτε πρακτικοί. Δείξτε τους τον λογαριασμό της τράπεζας και εξηγήστε τους, σε τι μας χρησιμεύουν  τα χρήματα.
- Μιλήστε τους για ότι δίνει νόημα στην ζωή, πέρα από τα υλικά αγαθά. Δώστε προσωπικά παραδείγματα για την χαρά της φιλίας, την ευτυχία να είσαι γονιός, την αγάπη, την ικανοποίηση της δημιουργίας...
- Προσπαθήστε να τηρείτε ένα πρόγραμμα κάθε μέρα όσον αφορά την διατροφή, την άσκηση και τον ύπνο των παιδιών. Η αίσθηση ανοργανωσιάς και χάους μεγεθύνει τα προβλήματα...
- Ακούστε τα παιδιά σας! Μην υποθέτετε πως αντιλαμβάνονται τον κόσμο όπως κι εσείς! Παράλληλα αναζητείστε ‘σημάδια’ που μαρτυρούν ανάγκη για επικοινωνία και καθησύχαση- ξεσπάσματα, αϋπνίες, εφιάλτες,  απόσυρση, πονοκέφαλοι, ανορεξία κ.λ.π-.
- Δείξτε υπομονή και κάντε τον διάλογο μια καθημερινή δραστηριότητα. Άλλωστε, αυτά που επιχειρείτε να εξηγήσετε είναι δύσκολα ακόμα και για τους μεγάλους!!

Το εγχείρημα να μιλήσουμε στα παιδιά μας για την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της στην ζωή μας και στην ζωή τους θα είναι δύσκολο. Για να τα βοηθήσουμε όμως πρέπει πρώτα να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας! Το πρώτο βήμα είναι να δεχτούμε εμείς το άγχος και τον φόβο μας ως οικουμενικά συναισθήματα , απολύτως φυσιολογικά υπο συνθήκες αβεβαιότητας. Φυσιολογικά μεν τιθασεύσιμα δε! Ας γίνουμε λοιπόν εμείς πρώτοι μοντέλα για τα παιδιά μας ελέγχοντας το άγχος μας και αποφεύγοντας την καταστροφολογία και τον πανικό! Δείχνοντας εμπιστοσύνη στα μέλη της οικογένειάς μας (ΚΑΙ στα παιδιά!). Επιτρέποντας τελικά στην οικογένεια μας να συσπειρωθεί μπροστα στην πρόκληση και όχι να διαλυθεί!!

Πηγή: www.gr8media.gr

Το 54% των εφήβων χρησιμοποιεί καθημερινά το ίντερνετ


Το κατέβασμα τραγουδιών, βίντεο και ταινιών από το διαδίκτυο, καθώς και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι οι δημοφιλέστερες χρήσεις του ίντερνετ από εφήβους (ηλικίας 11-16 χρονών), ενώ σημαντικό ποσοστό το χρησιμοποιεί για ηλεκτρονικά παιχνίδια βίας, σε καθημερινή βάση.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά και εφήβους (500 άτομα) στο
Δήμο Πανοράματος, στο πλαίσιο εκστρατείας του δήμου για την πρόληψη από τον εθισμό στο διαδίκτυο, διαπιστώθηκε ότι το 54% το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση. Η συνηθέστερη χρήση για την πλειοψηφία αυτών (89%) είναι το κατέβασμα τραγουδιών, βίντεο και ταινιών, και το email (76%).

Στις ηλικίες 14-16χρονών, το 55,4% των εφήβων απασχολούνται σε διαδικτυακά ηλεκτρονικά παιχνίδια βίας σχεδόν καθημερινά, ενώ η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων αυτών αγγίζει μόνο το 11% στις ηλικίες 11-13χρονών. Η συμμετοχή των εφήβων σε ιστοχώρους επικοινωνίας όπως το facebook ή σε chatrooms φτάνει το 59%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 26% των εφήβων, δηλαδή 1 στους 4 εφήβους χρησιμοποιεί το ίντερνετ για την αναζήτηση σεξουαλικών θεμάτων. Το 58% το χρησιμοποιεί για εκπαιδευτικούς λόγους και αναζητά πληροφορίες για εργασίες και επιστημονικές μελέτες, ενώ το 52% αυτών αναζητά πληροφορίες για φορείς, υπηρεσίες και οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η χρήση του ίντερνετ για ηλεκτρονική ενημέρωση της ειδησεογραφίας, για ηλεκτρονικές αγορές και για τυχερά παιχνίδια δεν ξεπερνά στους εφήβους το 25%.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη επιστημονικών προγραμμάτων του Γραφείου Βορείου Ελλάδος του Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας, ιατρό Ελένη Δουλιανάκη, η εκστρατεία του δήμου Πανοράματος στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών για τους τρόπους πρόληψης του «εθισμού» στο διαδίκτυο και στην ενημέρωση των γονέων τους για τους κινδύνους του κυβερνοχώρου.
Πηγή:
health.in.gr

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Πρώτη ημέρα χωρίς την μαμά...στο νηπιαγωγείο/παιδικό σταθμό.


Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς το παιδί τους, την πρώτη αυτή μέρα στο νέο περιβάλλον?
Η πρώτη φορά που ο γονιός θα αφήσει το παιδί του στο σχολείο είναι βαρυσήμαντη, για εκείνον όπως και για το παιδί του.
Πολλοί παιδικοί σταθμοί αναγκάζουν τους γονείς να αποχωρήσουν απο την πρώτη κιόλας μέρα, αφήνοντας το παιδί τους μόνο του για πρώτη φορά, χωρίς εκείνο να έχει ακόμα χτίσει μία σχέση εμπιστοσύνης απένταντι στις δασκάλες του. Για ένα παιδί το οποίο δεν έχει την εμπειρία του τί είναι η δασκάλα, τάξη και σχολείο, αυτό μπορεί να προκαλέσει μία τραυματική εμπειρία.
Για αυτό το λόγο, ακόμα και για ένα παιδί πεντέμισυ ετών που δεν έχει ξαναπάει στο νηπιαγωγείο, όπως και για ένα παιδί 2 ετών, είναι απαραίτητο να παραμένει ένα πρόσωπο εμπιστοσύνης τις πρώτες μέρες στον παιδικό σταθμό - όχι για να συμμετέχει στις δραστηριότητες, αλλά απλώς να παρευρίσκεται σε έναν χώρο εκτός της τάξης, όπου το παιδί μπορεί να τον προσεγγίσει ανα πάσα στιγμή μόνο του ή με την βοήθεια της δασκάλας.
Τις μέρες όπου θα παρευρίσκεται ο γονέας, τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μία σχέση με την δασκάλα τους, με τα άλλα παιδιά και να έχουν πρώτα μία πολύ θετική εμπειρία απο την επίσκεψη στο "σχολείο".
Μπορείτε να πείτε στο παιδί σας ότι:
  • δεν θα φύγετε χωρίς να το χαιρετήσετε (και να το τηρήσετε).
  • τον λόγο που πρέπει να φύγετε: είναι γιατί πρέπει να πάτε στο σουπερμάρκετ για να μαγειρέψετε, για να φατε μετα όλοι μαζι το αγαπημένο του φαγητό, ή να πάτε στο γιατρό ή να κάνετε κάτι που ξέρει ότι είναι απο τα απαραίτητα πράγματα της ζωής. Σε αυτά που θα πείτε, είναι ιδιαίτερα επιθυμητό να συμπεριλαμβάνει την λέξη "έκπληξη" (την οποία θα έχετε πάρει όταν το ξαναδείτε ή θα είναι μία αγαπημένη δραστηριότητα).
  • άν σας πεί "μείνε εδώ" πείτε: "το σχολείο δεν είναι για μαμάδες - και οι δασκάλες, ούτε αυτές έχουν τη μαμά τους εδώ"
Θα βοηθήσετε το παιδί σας να προσαρμοστεί, εάν τις πρώτες εβδομάδες το ρωτήσετε ποιά αγαπημένα του παιχνίδια θα ήθελε να δείξει στους νέους του φίλους: κόλπο χορευτικό ή κάποιο χοροπηδητό, ή CD με μουσική ή παραμύθι. Έτσι του δίνετε ένα καλό κίνητρο να πλησιάσει τα άλλα παιδιά. Πείτε του να το δείξει, αλλά μετά για να μήν το χάσει να το βάλει στην τσάντα του (με την βοήθεια της δασκάλας του).
Επίσης, πείτε στην παιδαγωγό, ποιά είναι τα αγαπημένα παιχνίδια του παιδιού σας έτσι ώστε να παίξουν μαζί με αυτά και να έχουν κάποιο θέμα συζήτησης.

"Μαμά μή φύγεις!!"
Είναι πολύ φυσιολογικό ένα παιδί να κλάψει τη στιγμή που θα αποχωρήσει ο γονέας του - όχι μόνο τις πρώτες μέρες, αλλά και τις επόμενες εβδομάδες ή κάποια μέρα μετά απο μήνες.
Το κλάμα δείχνει το δέσιμο του παιδιού με τον γονιό και για αυτό το λόγο θεωρείται ως ένα υγιές σημάδι που εκφράζει ένα παιδάκι το οποίο αποχωρίζεται τον γονέα του ακόμα και για λίγο.
Το συναίσθημα του αποχωρισμού που νιώθει ένα παιδί, είναι κάτι που μπορεί να εκφραστεί και με θυμό, όχι μόνο με κλάμα. Κάποιο ίσως να αρνηθεί να μοιραστεί με τους γονείς του τις εμπειρίες του, ή να δείξει ότι στεναχωριέται με κάποια άλλη αιτία (ότι τα παιδιά δεν το παίζουν ή το χτυπάνε).
Σαν αποτέλεσμα του θυμού αυτού, στον παιδικό σταθμό, ένα παιδί μπορεί να χτυπάει το πάτωμα, τον τοίχο, ή τις δασκάλες (τις οποίες μπορεί να θεωρεί υπαίτιες της "εγκατάλειψής" του), να ρίχνει παιχνίδια, ή ακόμα και να αυτοτραυματιστεί πάνω στην ένταση την οποία βιώνει. Σε αυτή την περίπτωση φυσικά η δασκάλα θα φροντίσει να το εμποδίσει απο το να κάνει κακό στον εαυτό του ή σε άλλους.
Απο την στιγμή όμως που δεν κάνει κακό στον εαυτό του και στους άλλους, θεωρείται υγιές να εκφράσει αυτό του τον θυμό. Η εκτόνωση αυτή θα το βοηθήσει να εκφράσει τα συναισθήματά του και να επεξεργαστεί έτσι τον αποχωρισμό απο τον γονέα.

Τι είναι καλό να αποφύγετε:
  • να πάτε εσείς το παιδί σας στην παιδαγωγό - κάτι τέτοιο θα κάνει το παιδί να αισθανθεί ότι το σπρώχνετε μακριά σας/το διώχνετε και πιθανώς θα κάνει το άγχος του αποχωρισμού που βιώνει, πιο έντονο. Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι τέτοιο, αφήστε την παιδαγωγό να το προσεγγίσει η ίδια - κανονικά είναι δική της υπευθυνότητα αυτή η διαδικασία.  
  • να μην καθυστερείτε πολύ την αναχώρησή σας, εάν βλέπετε ότι το παιδί σας κλαίει δεν σας αφήνει να φύγετε. Εάν για δέκα λεπτά το παιδί σας συνεχίζει να κλαίει, να οδύρεται ή και να ουρλιαζει, ισχύει το εξής: απο την στιγμή που ξέρει ότι θα φύγετε, θα κλαίει μέχρι τη στιγμή που θα γίνει αυτό. Είναι προτιμότερο να επισπεύσετε την αναχώρησή σας, και να επικοινωνήστε τηλεφωνικά με τον παιδικό σταθμό λίγη ώρα αφότου φύγατε, για να σιγουρευτείτε ότι έχει ηρεμήσει και είναι με τα παιδιά της τάξης του. Τις περισσότερες φορές, λίγα λεπτά απο την αναχώρηση του γονιού, τα παιδιά σταματούν να κλαίνε.
  • να το συγκρίνετε με τα άλλα παιδιά τα οποία έχουν ήδη προσαρμοστεί λέγοντάς του "να κοίτα - ο xxx δεν κλαίει που φεύγει η μαμά του!". Το κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό και επεξεργάζεται τα γεγονότα διαφορετικά. Εάν το συγκρίνετε με άλλα παιδιά του δείχνετε ότι ο δικός του ρυθμός δεν είναι σωστός. Αφήστε το να εκφράσει την δυσαρέσκειά του και την όποια στεναχώρια του όπως αυτό θέλει, για να το διευκολύνετε να περάσει αυτό το στάδιο.
Άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την προσαρμογή ενός παιδιού στον παιδικό σταθμό (και απαιτούν περισσότερη προσπάθεια και ενασχόληση απο την παιδαγωγό έτσι ώστε να τα εξομαλύνει):

Αστάθεια στο ωράριο και τις ημέρες προσέλευσης στον παιδικό σταθμό:
Οι περισσότεροι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν βάση κάποιου προγράμματος, που περιλαμβάνει ένα καλωσόρισμα όταν όλα τα παιδιά έχουν φτάσει το πρωί, μία εισαγωγή σε ποιές δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν εκείνη την μέρα και στο τέλος της μέρας έναν μικρό χαιρετισμό. Εάν πηγαίνετε το παιδί σας αργότερα το πρωί απο ότι τα άλλα παιδιά, ή το παίρνετε απο τον παιδικό σταθμό αρκετά νωρίτερα ή και αργότερα απο τα άλλα παιδιά, θα αισθανθεί εκτός της ομάδας και ίσως αποδιοργανωθεί. Το να αισθάνεται ένα παιδί μέρος της ομάδας/τάξης του, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι της ομαλής προσαρμογής του στον παιδικό σταθμό.

Ανησυχία του γονέα:
Όσο πιό σίγουρος νιώθει ο γονέας για το ότι το παιδί του θα μεταχειριστεί σωστά και θα έχει ευκαιρία να περάσει καλά με τα άλλα παιδάκια, τόσο πιό άνετα θα νιώσει και το ίδιο το παιδί. Εάν όμως ο γονέας είναι αγχωμένος ή αμφιβάλλει για το εάν είναι έτοιμο το παιδί του, το ίδιο το παιδί θα αισθανθεί αυτή την ανησυχία - κάτι που θα το δυσκολέψει στην προσαρμογή του στον χώρο.

Υπερπροστατευτική σχέση γονέα-παιδιού:
Ένα παιδί, λόγω μιάς υπερπροστατευτικής σχέσης με τους γονείς του, μπορεί να εμφανίσει μεγάλη ανασφάλεια όταν βρεθεί ξαφνικά χωρίς αυτούς. Μπορεί να αναπτύξει φοβίες, ή να αισθάνεται εξαιρετικά αβοήθητο και ανήμπορο μπροστά σε άλλα παιδιά που είναι δυναμικά και ενεργητικά - με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να δημιουργήσει μία σχέση με αυτά και να αγκιστρώνεται στην παιδαγωγό. 

Πρόσφατες αλλαγές:
Αλλαγές όπως μία μετακόμιση σε άλλη πόλη, γέννηση ενός νέου μωρού στην οικογένεια, απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου (είτε απο θάνατο είτε απο χωρισμό), είναι παράγοντες που χρωματίζουν με ανασφάλεια τον ψυχικό κόσμο ενός παιδιού. Είναι απαραίτητο οι παιδαγωγοί του παιδικού σταθμού να είναι ενημερωμένοι, έτσι ώστε να δώσουν στο παιδί την κατάλληλη προσοχή μέσα απο κατανόηση και συζήτηση για αυτο το θέμα. Θεωρείται αναμενόμενο, η προσαρμογή ενός παιδιού που βιώνει μία απώλεια (μετακόμιση καθώς και γέννηση ενός νέου μωρού θεωρούνται στην ψυχολογία μορφές απώλειας, μιάς και το παιδί αποχωρίζεται για πάντα μία προηγούμενη, ασφαλή κατάσταση) να είναι πιό χρονοβόρα και οδυνηρή για το παιδί. Όπως και για κάθε μορφή απώλειας, οι γονείς καλούνται να υποστηρίξουν το παιδί τους και να το βοηθήσουν να επεξεργαστεί τα συναισθήματά του, μέσω εκφραστικών παιχνιδιών (θεατρικό ή συμβολικό παιχνίδι) αλλά και παραμυθιών με σχετικά θέματα.

Μ.Στυλιανάκη


Πηγή: http://www.parents.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

menu3_

amung

mp3 player2

mp3 player

ac

Τίτλος1

Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.

Τίτλος2

Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.

Τίτλος3

Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.

Τίτλος4

Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται. Αυτό είναι το κείμενο που θα εμφανίζεται.

gazzetta.gr

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

voki